Carnaval, windsurfen en eerste lessen op stage. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Gemma Deelen - WaarBenJij.nu Carnaval, windsurfen en eerste lessen op stage. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Gemma Deelen - WaarBenJij.nu

Carnaval, windsurfen en eerste lessen op stage.

Blijf op de hoogte en volg Gemma

16 Februari 2018 | Aruba, Aruba

Ik heb heel wat foto’s voorbij zien komen van de carnaval in Nederland maar ook hier was het een groot feest!! Wij zijn zaterdag naar Oranjestad geweest om daar naar de optocht te kijken. Deze zou om 12 uur beginnen maar omdat wij al hadden verwacht dat dit wel later zou zijn, zijn wij pas later gegaan. Om 2 uur waren wij in Oranjestad. We hadden met de jongens van de marine afgesproken dat we bij hen konden staan. Hun hadden een tent, bar ect. Super fijn want nu stonden we tenminste in de schaduw. Na heel lang wachten kwam dan rond 5e eindelijk de optocht voorbij. Super leuk om te zien. Wat een feestje maken die Arubanen ervan. En wat een mega pakken hadden ze aan. Dikke respect dat ze heel de dag met zo’n pak in de volle zon kunnen lopen. Wel super fijn om is een keer een carnavalsoptocht in je korte broek te kunnen kijken in plaats van in een dikke winterjas!

Maandag waren wij lekker vrij! Tijd voor onze eerste windsurfles. We hadden afgesproken van 10.00-12.00. Wij waren keurig netjes op tijd maar het was al behoorlijk bewolkt. Jeroen onze leraar vroeg ons of we haast hadden want anders konden we beter maar even wachten. Het begon flink te regenen maar om 10.30 was het gelukkig weer droog en kwam de zon als snel tevoorschijn. Wij hadden verwacht dat we eerst op het strand uitleg zouden krijgen maar we gingen gelijk het water in en hop op de surfplank. Eerst gewoon heen en weer maar al snel gingen we ook draaien. Uiteindelijk zijn we tot half 2 bezig geweest. En het was echt super leuk!! Het ging ook al redelijk goed. Uiteraard zijn we ook genoeg keer gevallen maar dat hoort erbij. Draaien is nog wel een dingetje maar dat komt wel… Volgens Jeroen hebben we geen extra lessen meer nodig maar moeten we het nu gewoon gaan doen! Dus volgende week gaan we maar weer een paar uurtjes oefenen.

Dinsdag en woensdag was het weer tijd voor stage. Even twee dagen (uhmm ochtenden…) bikkelen!
Ook was het tijd om dinsdag mijn eerste les te geven. Ik heb dinsdag een geschiedenisles gegeven over de eerste eilandbewoners op Aruba. De les ging verrassend goed. De kinderen luisterde heel goed en deden enthousiast mee. Een beetje positiviteit en enthousiasme doet wonderen bij de kinderen. Ik was hier heel blij mee want zag er best een beetje tegenop om les te geven maar ik vond het eigenlijk alleen maar heel leuk. Ook leuk om te zien dat de kinderen steeds vrijer worden naar mij. Ik krijg de hele dag door knuffels. Dinsdag was er een jongen die ik ging helpen met rekenen. Toen ik klaar was met mijn uitleg zei hij: ‘Dankjewel juf, mag ik u nu een knuffel geven?’. Dit laat ook wel zien dat bij sommige kinderen de thuissituatie heel slecht is. Het percentage kindermishandeling is hier vrij hoog. Mijn mentor vertelde mij ook dat je bij veel gezinnen niet wilt weten hoe het er thuis aan toe gaat.
Woensdag was het Valentijnsdag en Aswoensdag. Valentijnsdag is natuurlijk echt een Amerikaans ding en ik had er niet bij stil gestaan dat het hier ook zo’n groot ding was. Er waren een aantal kinderen die cadeautjes mee hadden. Ik heb een roos, een prachtige ketting en heel veel snoepjes gekregen. Wat een liefde…

Wij lopen stage op een katholieke school om 8 uur gingen we met de hele school naar de gymzaal. Daar werd gebeden, er werden wat teksten gelezen en gezongen. Dit was allemaal in het Papiaments. Later in de klas kwamen er twee mensen in de klas om bij iedere leerling en leerkracht een askruisje op het voorhoofd te zetten. De leerlingen vonden dit allemaal heel normaal en deden heel serieus.

Ik heb woensdag een rekenles gegeven. Ook deze ging prima. Het is wel wennen dat de kinderen ontzettend slecht Nederlands spreken en je dus echt kindertaal moet gebruiken. Ik praat vaak alsof het kleuters zijn en dan nog zijn er leerlingen die mij aankijken maar geen idee hebben waar ik het over heb. Ik had een les over breuken dus ook best lastig. Maar met heel veel tekeningen op het bord is het gelukt. En toen ik de schriften nakeek hadden bijna alle kinderen alles goed. Dus ik had mijn doel behaald :).

Marissa en Madelon hadden dinsdag te horen gekregen dat zij de taaltoets hebben gehaald! Dit was de laatste kans, anders hadden ze studievertraging dus dit was wel een reden voor een feestje!! We zijn woensdagavond heerlijk pizza wezen eten en hebben daarna nog drankjes gedaan bij Gusto.

Harry de hagendis hadden wij zondag en maandag niet meer gezien. We dachten dat hij ons had verlaten. Op woensdag komt altijd de schoonmaakster. Wat een luxe he… Maar dinsdagavond ruimde ik even wat spullen op. Ik tilde een shirt op wat nog in de badkamer lag en schrok met rot! Daar was Harry!!! Hij had ons nog niet verlaten. Maar hij had zich niet aan de regels gehouden want om in de badkamer te komen moet je eerst door de slaapkamer. En we hadden afgesproken dat dat niet mocht! We gingen een poging doen om Harry te vangen. Met een tupperware bak gingen we op Harry jacht. We hadden hem al snel gevangen maar toen kwam hij toch weer onder het bakje door. Madelon heeft hem toen half vermoord want zij drukte het bakje bovenop Harry. Na een half uur gillen en pogingen doen om hem te vangen is het gelukt! We hebben Harry buiten gebracht en afscheid van hem genomen! Hij bloedde alleen wel… Oeps! Ik ben benieuwd wanneer er weer een nieuwe Harry rondloopt in ons huis.

Vandaag hebben we even boodschappen gedaan en zijn Madelon en ik weer wezen bootcampen! Morgen gaan wij een dag naar Baby Beach. Dit strand is helemaal aan de andere kant van het eiland. Schijnt een heel mooi strand te zijn waar je ook goed kan snorkelen. En voor zaterdag hebben we een boottocht op de planning staan. Lekker een dag bruinbakken op een piratenboot!

Hoe is het in Nederland? Overleven jullie de kou nog een beetje?

  • 16 Februari 2018 - 15:38

    Mandy:

    Leuk verhaal weer Gem! Zo blijven we mooi op de hoogte van alles wat je daar uitspookt op dat tropische eiland. Hier is 't vandaag stralend weer, met jaja de zon! Hij bestaat dus nog!
    Terwijl ik dit typ sta ik dus wel in de file ( twee uur vertraging, schei ff snel uit! ), durf te wedden dat je dat daar niet mist.
    Verder is bij ons de Robijn wasverzachter in de reclame, staat er v/d week boerenkool met worst op het menu en moet ik maandag weer gaan werken na mijn weekje vakantie.
    Oftewel; huisje boompje beestje hier in Holland en je mist er niks aan ;-).
    Geniet jij daar maar lekker van al je tropische avontuurtjes en maak een hoop mooie herinneringen. Dan gaan wij wel weer verder met jaloers naar je witte strand en blauwe zee staren.
    Doeiiii! -x- van Tirze

  • 17 Februari 2018 - 12:44

    Jannie Deelen:

    Hoi Gemma,
    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat ben blij dat de lessen die je geeft goed gaat en je het zo naar je zin heb geniet er nog lekker van en tot over een paar weken xxxx jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gemma

Actief sinds 23 Jan. 2018
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 10564

Voorgaande reizen:

24 Januari 2018 - 18 Mei 2018

Stage in Aruba

Landen bezocht: