Struisvogels en duiken!! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Gemma Deelen - WaarBenJij.nu Struisvogels en duiken!! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Gemma Deelen - WaarBenJij.nu

Struisvogels en duiken!!

Blijf op de hoogte en volg Gemma

16 April 2018 | Aruba, Aruba

Oeps het is heel lang geleden dat ik een reisverslag heb geschreven. Even een update van mijn leventje hier en extra veel foto’s!! We hebben pas 1,5 week paasvakantie gehad. De leerlingen waren hier ook echt wel aan toe. Ze hebben vanaf de kerstvakantie geen vakantie meer gehad en het was hoog tijd dat zij weer even lekker een weekje uit konden rusten.

Onze vakantie is begonnen met heel veel leuke avondjes! Donderdag (29 maart) zijn wij lekker met zijn drieën uiteten geweest. Aangezien bij ons de komende weken vol zitten met bezoek proberen we de dagen dat we nog met elkaar zijn even iets leuks met elkaar te doen! We zijn dit keer bij een chinees restaurant wezen eten. Heel leuk en lekker!!

Vrijdag 30 maart zijn Madelon en ik eerst naar de struisvogel farm geweest. We kregen daar een rondleiding en mochten de struisvogels voeren. Doodeng want men wat kunnen die beesten hard pikken. Wij waren als de dood dat zij in onze handen zouden happen. Maar we hebben het overleefd! Wij zijn daarna doorgereden naar het strand en hebben daar lekker geluncht.

Yvette een meid waar we veel mee om gaan vierde vrijdag haar verjaardag. Wij hebben bij ons gebarbecued en zijn daarna naar de Sand bar gegaan. Dit was een heel gezellig avondje!

Zaterdag 31 maart hebben we lekker rustig bij het zwembad gehangen! En ’s avonds zijn we weer naar Bugaloo geweest want het was weer zaterdagavond en dat betekent KARAOKE!! Ook dit was weer een heerlijk avondje. We hebben weer lekker meegezongen met de Nederlandse muziek. En ook de Amerikanen deden leuk mee tijdens snollebollekes.

Zondag 1 april was eigenlijk het plan om naar het strand te gaan maar het was heel bewolkt die dag. Dus helaas niet echt lekker strand weer. We hebben toen maar een beetje bij ons appartement gehangen en zijn rond 5 uur naar het centrum gereden. Hebben daar even lekker rondgelopen en wat gedronken. Op zondagavond is het altijd ‘Moomba- avond’. Normaal gaan wij daar nooit heen aangezien wij op maandag weer vroeg ons bedje uit moeten. Maar aangezien wij deze week vrij waren was dit een mooi moment om daar ook is een kijkje te nemen. We zijn daar om half 8 heen gegaan en hebben daar eerst wat gegeten. Het was toen nog redelijk rustig maar wel heel gezellig met een live bandje erbij. Uiteindelijk was het echt heel druk en was het een super leuk Moomba avondje. Om 1 uur stopte de muziek maar toen waren wij er ook wel een beetje klaar mee dus lekker naar ons bedje.

Maandag 2 april hebben wij een heerlijk rustig dagje bij het appartement gehad. We wilden eigenlijk naar het strand maar het was die dag heel bewolkt. Dinsdag zijn wij wel lekker naar het strand geweest. Dit keer naar Mangel Halto en naar Surf side beach. Mangel Halto is een heel mooi strandje maar je kon hier niet heel gemakkelijk het water in. Ook stond er op dit strand heel weinig wind. Wij zijn daarna een stukje terug gereden en bij Surf Side beach gaan liggen. Hier hadden wij ook niet gelegen. Het strand ligt voor het vliegveld dus de vliegtuigen vliegen constant heel laag over je heen. Wij hadden daarna afgesproken om met de vader van Madelon op het strand te eten. Strand, eten en een zonsondergang kortom een heerlijk avondje. Woensdag was het tijd om te DUIKEN! Madelon had dit van haar vader als verjaardagscadeau gekregen. Mijn vader vond dat wel een goed idee dus ook ik heb alvast mijn eerste verjaardagscadeau gekregen. Ik heb ’s ochtends eerst Femke en Jasper nog even op het vliegveld gebracht. Zij gingen een week naar Suriname. Op de terug weg werd de auto heel warm… Ik heb hem toen maar aan de kant gezet. De ventilator was kapot… Auto is opgehaald en toen snel naar huis om te eten want om 1 uur werden we opgehaald om te gaan duiken. We moesten wat formulieren invullen en daarna zijn wij naar het strand van Magel Halto gereden. Daar kregen we wat theorie en vervolgens was het tijd om het water in te gaan. In het begin was het heel erg wennen om alleen maar door je mond te ademen en lette ik te erg op mijn adem waardoor ik heel zwaar ademde. Wij kregen de tip om naar beneden te gaan en dan gelijk vissen op te zoeken zodat je wordt afgeleid. Dit werkte heel goed. Wij moesten eerst wat oefeningen doen dit was echt verschrikkelijk. Je moest expres water in je mond laten komen, water in je bril laten komen en je mondstuk af doen! Maar toen dat allemaal goed ging kon onze duik beginnen. Wij zijn uiteindelijk 12 meter diep geweest en hebben een duik van 42 minuten gemaakt. Wat was het tof!! Heel veel mooie vissen gezien. Wat een prachtige onderwaterwereld. We kunnen duiken weer van onze bucketlist afstrepen!!

De andere dagen waren eigenlijk heel rustig. Madelon en ik moesten zondag ons onderzoek inleveren dus hier zijn wij druk mee geweest. Zaterdagavond was er een feest ‘Nachtwerk’. Dit is in Curaçao altijd heel groot en bekend en het was nu de eerste keer in Aruba. Maar dit viel helaas een beetje tegen. Het was heel rustig. Wij zijn uiteindelijk maar weer gewoon naar de Sand bar gegaan.

Vorige week heb ik de hele week stage gehad. Omdat ik met mijn vader toen vrij had genomen, moest ik die dagen nog inhalen. Ik heb de woensdag, donderdag en vrijdag de hele dag voor de klas gestaan. Ik raak steeds meer gewend aan de klas en de kinderen ook aan mij. Hierdoor gaan de lessen steeds gemakkelijker. Op donderdag hebben de kinderen altijd gym. Normaal ben ik er nooit op donderdag dus dat was ook wel een keer leuk om te zien. Het viel mij vooral op dat echt alle kinderen onwijs actief mee deden. Er stond geen één kind stil iedereen deed mee. Leuk om te zien!

Ik ben sinds vorige week begonnen met bijles geven aan een jongetje. Hij heeft heel veel moeite met rekenen en zijn ouders hebben mij gevraagd of ik hem hiermee wil helpen. Ik heb afgesproken om hem twee keer per week één uur te helpen. En ik krijg ook nog betaald dus dat is ook mooi mee genomen!

Na een week stage was het tijd voor een heerlijk relaxed weekend! We hebben dit weekend heerlijk aan het strand gelegen, uiteten geweest en lekker drankjes gedaan. Deze week heb ik vier dagen stage. We zouden vrijdag koningsspelen hebben maar deze gaan helaas niet door kregen we vrijdag te horen… De boot uit Nederland met spullen heeft vertraging.. helaas!

Dit is de laatste week met Marissa. Zij vertrekt maandag alweer naar Nederland. Naast stage gaan we deze week dus nog even veel leuke dingen doen en lekker veel naar het strand. Zondag komen Maartje en Julia deze kant op!! En maandag Michelle! Super veel zin in!!

Liefs uit Aruba!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gemma

Actief sinds 23 Jan. 2018
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 10559

Voorgaande reizen:

24 Januari 2018 - 18 Mei 2018

Stage in Aruba

Landen bezocht: